2014. április 19., szombat

Tanácsok, hogy ne legyen sablonos a blogod

Legalább egy hónapja nem írtam ebbe a blogba és elnézést kérek érte, de nem nagyon voltak képek, meg mit írni ide, de már van. Most tanácsokkal fogok jönni, hogyha blogot írsz, miket elkerülni, hogy ne legyen sablonos. Tudom, sok blog írt már erről a témáról, de a többség csak lopja a másiktól, én viszont magam állítottam össze a listát, tehát ezért, ha valakinek kimásolni támadna kedve, akkor szóljon kommentben, linkelje a blogját, ahová felteszi és ott tüntessen fel engem. Nem olyan nagy kérés, ugye? Na akkor most jöjjön, jó olvasást! Holnapra is tartogatok nektek egy kis húsvéti meglepetést, addig is türelmet.

Hogy ne legyen sablonos a blogod.

Neked is eleged van már, ha keresel blogokat, mindig unalmas sablon sztorikba ütközöl? A sablon blogok jellemzői, tehát a következőket jobb elkerülni.

1., Minden esetben egy lány a főszereplő. Ha ezt ki tudod iktatni a blogodból, akkor megtetted az első lépést, ekkor már biztos nem lesz sablonos a történeted.

2., Ennek a lánynak sok esetben van egy barátnője. Esetleg történik vele valami trauma, ami miatt el kell költöznie, vagy új életet kezd.

3., Londonban lakik, vagy odaköltözik, lényeg, hogy az legyen a helyszín.

4., Elmennek egy 1D koncertre, általában a főszereplő lány nem ismeri őket vagy utálja őket, ez esetben a barátnője az, aki rajongó. Ott összeismerkedik az egyik taggal, a legsablonosabb esetben Harry az, és a barátnője meg Niallel fog összejönni. Persze a többiek is lehetnek, de ezek a legsablonosabb esetek.  Persze olyan is lehet, hogy a lány egyedül van és valami civil helyen fut össze a taggal, itt is Harryt emelném ki. A lány nem ismeri az együttest, tehát a tag vagy hazudik, vagy elmondja és akkor ad a lánynak egy koncertjegyet.

5., Egymásba szeretnek, és össze is jönnek, innentől kezdve minden az ő szerelmükről szól, persze a többiek is szerephez jutnak, legtöbb esetben végig bohóckodják az egész részt.

6., Az is megeshet, hogy a lány az egyik tagnak a gyerekkori barátja, de aztán megszakad a kapcsolat és mikor a tag híres lesz, újra találkoznak, az elején még barátok, de aztán egymásba szeretnek és összejönnek. Itt is Harry a legsablonosabb eset. Van olyan is, amikor a lány az egyik tagnak a testvére és egy másik taggal fog összejönni. A legsablonosabb az, ha Niall a tesója a lánynak és Harryvel jön majd össze.

7., Illetve az is előfordulhat, hogy a lány egy táncos és a banda háttértáncosa lesz később. Vagy valamelyik szülője kapcsolatban áll a bandával, pl az anyukája a stylist vagy valami hasonló, később a lány besegít neki és akkor úgy találkozik a tagokkal.

8., Attól, hogy nem híresek benne az 1D tagok, még simán lehet sablonos blogot írni. Ez esetben pl Harry a suli rossz fiúja, akire tapadnak a csajok, és a főszereplő lány beleszeret, később pedig Harry is viszonozni kezdi, aztán összejönnek.
9., Lehet olyan is, amikor Harry egy perverz állat, és mindenáron meg akarja kapni a lányt. Esetleg jobb elkerülni messziről Harryt, de a lány mindig felkeresi, pedig tudja, hogy veszélyes lehet. Aztán elkezdődik a kapcsolat.

10., Elterjedtek a vámpír blogok is, ez esetben a kiválasztott tag, pl Harry vámpír, vagy pedig másmilyen lény, ekkor megharapja a lányt, és veszélybe kerül. Közben meg egymásba szeretnek. Bocsi, de a vámpíros blogokkal nem vagyok képben, mert, ha meglátom, hogy olyan, akkor azonnal ki is ikszelem, annyira utálom az olyan blogokat.

11., Attól, hogy nem fanfiction-t írsz, még könnyen bele lehet esni ebbe a hibába. Itt is egy lány a főszereplő, amúgy legtöbb esetben ez egy kitalált karakter a fanfiction-okben is. Viszont itt az van, hogy a lány suliba jár, van egy barátnője és később randira hívja a suli legmenőbb fiúja, itt a fiú is egy kitalált karakter

12., Ilyen lehet egy lány naplója is. Totál sablon.

13., Visszatérve a fanfictionokhoz, olyan is előfordulhat, hogy a lány szerepét az egyik 1D barátnő veszi át. Legtöbb esetben Louis-Eleanor, illetve Zayn-Perrie páros szerepel. Találkozni lehet Liam-Danielle, illetve újabban Liam-Sophia párossal. Ezek még így magában nem annyira sablonosak, mert nem sok van belőlük, legfeljebb az Eleanorosból. Ha jól meg van írva, elkerülhető a sablonosság, viszont, ha sablonos a történet, hiába van az egyik barátnő a kitalált lány karakter helyén.

14., Bele lehet esni máshogyan is ebbe a hibába, ilyenek a meleges blogok is. A legsablonosabb a Larry páros. Legtöbbje arról szól, hogy titkolniuk kell a kapcsolatukat, de titokban együtt vannak. Illetve lehet olyan is, hogy előtte barátnőjük van, utána elkezdenek egymásra furcsán nézni, és egy ölelés is megindít valamit, utána szép, lassan rájönnek, hogy a fiúkat szeretik és kiszeretnek a barátnőjükből. Titokban összejárnak dugni, összejönnek, de nem merik felvállalni a kapcsolatukat. A barátnők csalódottak lesznek, illetve érzékelik, hogy a pasijuk egyre furcsábbak. Persze ezt meg lehet írni más párossal is és hiába egy olyat választasz, amivel még nem lehetett találkozni, de ha egyszer sablonosan van megírva, akkor hiába. De legalább jó irányba tartasz.

Ha legalább az egyik pontra hasonlít a blogod története, akkor már van okod elgondolkodni. Legtöbb esetben tesznek benne csavarokat, hogy ne legyen annyira unalmas, ilyenkor az álompár összeveszik, féltékenykedik, majd végül kibékülnek. Ettől még csak sablonosabb lesz, sőt még azt is beteszik sokan, hogy a többi 1D tag, akik nem főszereplők, baromkodnak. 

24 megjegyzés:

  1. Megkönnyebbülés ért, nem sablonos a blogom. c:

    VálaszTörlés
  2. Pont te mondod?a te blogod is sablonos ,még ha van benne egy kis csavar akkor is.Kicsit képmutató vagy ,persze azért jó hogy leirsz ilyeneket mert én is változatok de akkor is..Ne bántás képen :)

    VálaszTörlés
  3. na úgy érzem van mit javítanom a blogomon :oo
    köszönöm a tippeket :) asszem az alapsztori marad, de megpróbálom valamivel egyedivé tenni :)

    VálaszTörlés
  4. Örülök, hogy tudtam másoknak segíteni, a névtelenre senki se hallgasson, még a nevét se vállalja hanem névtelenül tud csak pofázni

    VálaszTörlés
  5. Talán azért névtelen,mert nincs g-mail profilja..vagy valami ilyesmi...de nem te rögtön azt mondod,hogy nem meri vállalni a nevét...Nem bántásként mondom! (Nekem sincs) By:Nati

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudom, de akik pofáznak, mind névtelenül teszik, ez tapasztalatból mondom

      Törlés
  6. Azért van annyi "sablonos" sztori mert általában először mindenki csak olvassa a blogokat majd aztán kezd el írni. Így arról ír amit olvasott csak egy kicsit megfűszerezi :) És én is ezen gondolkodtam h nincs az a pénz h én a saját történetembe beletegyek egy olyan részt h : a csajt megerőszakolják , az egyik barátja szerelmes belé....
    Tény és való h nekem is van egy pár dolog amiben javítanom kell. Köszi a bejegyzést és további jó blogolást !!! :D
    Xx Libia

    Ui.: Arra h névtelenül írnak ócsároló megjegyzéseket én is allergiás vagyok. :*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 15.Ja és azt kihagytad h a csaj Magyarországra menekül.
      16.Blogot ír vagy olvas. :))

      Törlés
    2. Köszi és örülök ha tudtam neked is segíteni :D

      Törlés
  7. Ez nagyon jó kis cikk, de egyet szerintem kifelejtettél....a barátság extrákkal blogokat, amiben egy idő után a csajszi beleszeret a srácba (Harry vagy Zayn) és a végére persze összejönnek...
    :)

    VálaszTörlés
  8. Nem hiszem, hogy ha a fentiek közül akár egynek megfelel a blog, sablonos lesz. Persze, hogy a legtöbb blogban lány a főszereplő, könyörgöm az égnek, a bloggerek nagy része lány! Azonos nemű kitalált szereplő helyébe pedig az írónak is sokkal könnyebb beleképzelnie magát, felvennie a gondolkodásmódot, jól átadni az érzelmeket, stb. Ha egy 1D-fanfictionről beszélünk, akkor természetes, hogy valamilyen úton-módon összefut a főszereplőlány a banda egyik tagjával - mely lehetőségek száma sajnálatos módon véges (ahogy a nem fanfictionök esetében is, pl. ami suliban játszódik, ott pláne kevesebb a lehetőség) -, és valószínűleg a kedvenc tagja fog nagy szerepet kapni, és ehhez érdemes megfigyelni a fiúk egyéni népszerűségi statisztikáját, amin Harry áll az élen. A vámpíros-dologhoz nem tudok hozzászólni, az a Twilight-mánia miatt egy kicsit szerintem is sok, meleg párokról szóló blogokban ugyancsak nem vagyok otthon, tehát ezt a két pontot át is ugrom. A többihez pedig annyit, hogy természetes, hogy a blog történetét az egyéb mellékszereplők végigökörködik, mivel az ő karaktereikben lehet "kiaknázni" a humor-részét a blognak, mint a baráti társaság szerepében. Most komolyan, én nem szívesen olvasnék olyan történetet, amiben nulla humor, csak komoly beszélgetések, néha el-elejtve pár humorosnak mondható megjegyzést. Ez, ha a blog szórakoztatási célból íródik, akkor unalomhoz vezet, és senki nem fogja idő után olvasni, mert beledöglenek háromszor, mire egy rész végére jutnak. London: mivel a fanfictionök esetében most egy angol-ír bandáról beszélünk, akiknek tagjairól tudjuk, hogy Anglia fővárosában élnek, főszereplőnket is ösztönösen "odaköltöztetjük", hogy az említett véges számú, mégis rengeteg úton-módon, de összefussanak valamelyik taggal. És persze, hogy a hősnőnek van egy barátnője. Mindenkinek van. És, őszintén, szerintem már azok a történetek a közhelyesek, ahol a lány a "magányos farkas", és senkiben nem bízik meg, stb... Ha fanfiction, alap, hogy a szereplők eljutnak valahogy egy koncertre. (Amúgy meg, őszintén, nem minden rajongó oda akar eljutni? Egy koncertre? A saját történetét az író úgy alakítja, ahogy akarja, beleírhatja a legnagyobb vágyait is, ami lehet, hogy éppen egy koncert.) Aztán a kapcsolat-kérdés: nincs az az ember lánya, aki ne akarná bemutatni, hogy hogy képzelné el a kapcsolatot a kedvencével a bandából! Könyörgöm, ez a fanfictionök lényege! Hogy bemutassuk azt, hogy a mi képzeletünkben hogy jelenne meg a helyzet.
    Összegezve, szerintem ezek nem valódi érvek, a legnépszerűbb eseteket sorolják fel, köztük egy-két EGYÁLTALÁN NEM sablonos dologgal. minden történetben meg lehet találni a maga szépségét és különlegességét.
    És ezt már csak azoknak üzenem, akik elbizonytalanodtak, mert megijedtek, hogy ebben a cikkben megemlítődik olyan pont, ami igaz az ő blogukra: ÁT NE MERJÉTEK ÍRNI! BE NE MERJÉTEK FEJEZNI! Ez csak egy vélemény. Az olvasóitok nem véletlenül látogatják rendszeresen a blogjaitokat, jó, amit írtok, és egyéni. Mert mindannyiótok beleviszi a saját egyéniségét a történetbe - és itt nem csak a designra gondolok. Ne változtassátok meg a blogotokat/történetet/szereplőket/hangulatot/stb., mert azzal magatokat csapjátok be. Ne változtassatok meg semmit csak egyetlen szál cikk miatt!
    Millió puszi!!
    Sophie_G

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a tartalmas hozzászólást, és köszönöm, hogy értelmesen szóltál hozzá és nem pofáztál, mint egyesek. Ez a cikk nem arra beszél rá, hogy írja át a blogját az illető, ezek csupán csak tanácsok, amit vagy megfogad vagy nem. Nem kötelező megfogadni. Ezzel nem vagyok egyedül szerintem h unom az olyan blogokat, sok mindenki egyetértett. Megértem, hogy te más véleményen van, ezt le is írtad, és ezt elfogadom. Nem kényszerít senki hogy fogadd meg a tanácsaimat, ha te másképp látod. Aki meg nem szeretne sablon blogot írni, annak készült ez a cikk. Oké h szted nem sablon, de szerintem és sok mindenki szerint az. Ez a te véleményed, ha szereted, van bőven választékod. Nem szóllak le.
      A sablon azt jelenti, hogy valaki vmit elkezd, aztán a többi is azt folytatja és így elterjed. Ettől válik sablonossá, mert már a csapból is az folyik.

      Törlés
    2. Itt nem lehet likeolni? :DD Imádom a gondolkodásmódod! <3

      Törlés
    3. Én értem, mit akarsz üzenni, de aki írásra adja a fejét, tök mindegy, mások szerint mennyire sablonos a sztorija, nem hinném, hogy egy ilyen cikkel, ha bizonytalan a szóbanforgó egyén, "elijesszük" az írástól. Ha ír egy másik ugyanolyan helyzetben lévő történetet, kijöhet belőle valami teljesen más is, mivel sosem tudhatjuk. Én, speciel, az írásaimmal nem másoknak akarok megfelelni, hanem elsősorban - és szinte csakis - saját magamnak. Ha valakinek tetszik, olvasni fogja. Ha valakinek nem, az nem, és mondhatja, hogy "sablonos" vagy akármi, de ez vagyok én, a történeteimen keresztül üzenek a világnak. Szerintem ezzel sokan vannak így. És, ha ezt figyelembe veszed, olyan, mintha egy embert sablonoznál le, ami meg a lehető legrosszabb dolog.
      Mindazonáltal, köszönöm, hogy nem ugrottál a nyakamnak, amiért írtam egy levelet hozzászólás címszó alatt. Nem szokásom "pofázni", bár kicsit indulatosnak érzem, amit először írtam, azért utólag is elnézést kérek, a pillanat hevében történt.

      Törlés
    4. És, ha megnézed a további kommentelőket, mindenki változtatni akar a blogján, mert a cikk miatt sablonosnak érzi. Én ez ellen vagyok nagyon. Nem kéne változtatásokra bátorítani az írótársainkat - még akkor sem, ha nem szándékosan történik.

      Törlés
    5. Elhiszem hogy nem tetszik viszont szerintem igen is sok blog változtatásra szorul a sablonosság miatt. Te máshogy gondolod, létrehozhatsz ezzel kapcsolatba cikket, de ne ellenem forduljon kérlek. Nem lehetünk egy véleményen, unalmas lenne a világ, azért köszi h megosztottad a gondolatod.
      Hidd el nagyon sok ócska blog van, akik csak divatbloggerek, na főleg nekik kell változtatni és nem árt néha egy változatosság is a blogvilágnak. Én az eltucasodás ellen vagyok

      Törlés
    6. Nem fogok ellened fordulni, mivel cikket sem tervezek írni ezzel kapcsolatban. De ha belegondolsz, az eltucatosodás mindig, mindenhol jelen van, különösképpen az önkifejezés eszközeinél. (pl. egy ruhadarab, egy énekes/zenekar/banda, vagy éppen írók között témakör, mint a vámpír-hullám) Ezzel nem tudunk mit kezdeni, el kéne fogadni a dolgot, nem pedig megpróbálni korlátolni ennek a folyamatnak az elterjedését. Ha nem tetszik egy könyv, nem írod meg egy írónak, hogy hagyja abba az írását vagy a következő kiadásra változtasson benne valamit, mert sablonosnak találod. Ezt a tiszteletet szerintem a hobbiból írók is megérdemlik egymás között.

      Törlés
    7. De még mindig nem érted, nem az a cél, hogy mindenki változtasson. Én csak tanácsként írtam és tisztában voltam vele, hogy a többség le fogja kakálni. Igazából magam szórakoztatása is benne volt, mert imádok ilyen cikkeket/dolgokat összeállítani. Írtam már a kritikaírásról is, de azt nem tettem közzé, nekem meg van wordben és lehet fel fogom ide tenni de még nem tudom. Tehát leginkább magam miatt is csinálom és mások miatt is, illetve azoknak is akik szeretnek erről olvasni. Én személy szerint imádom ha valaki kifejti a véleményét a blogírásról, mégha nem is mindennek értek vele egyet.

      Törlés
    8. De éppen ez az, hogy a többség hallgat rád, és komolyan veszik. Ha a magad szórakoztatására írtad, azt a cikkben fel kellett volna tüntetni, hogy csak egy véleményedet fejezed ki, és nem buzdítasz senkit.

      Törlés
    9. Nem tudom neked ez miért zavar. Mert mondtam hogy is-is, engem zavarnak a sablon blogom, örülök h belátják. Tudom h neked más a véleményed, hát ez van.
      Attól h megírtam ezt még nem fog megváltozni, ugyanolyan marad minden h a blogger világ tele van sablon blogokkal továbbra is

      Törlés
  9. Szia! Nekem nagyon bejött ez a bejegyzés. Így legalább változtatok egy kicsit az enyémen. Köszi még egyszer :) boldog nyuszit!!! :D

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm a bejegyzést, az olvasása közben eszembe jutott egy nagyon jó (és egyedi:D ) ötlet, amitől még jobb lehet a blogom :

    VálaszTörlés